Livet er hvad man gør det til

HUSK! følge os og kommentere på vores blogge så vi kan få en debat igang om det vi skriver om - alt hvad du har brug for er en Gmail eller Twitter f.eks. Tak :-)
Livet er hvad man gør det til! -
http://www.flickr.com/photos/christian-kjaer/

tirsdag den 23. november 2010

Maria beretter om sit efternavn.

M.




Brus? Dagli’ Brugs? Magdalene?
Hvor går grænsen egentlig for, hvad man må have lov til at kalde sine børn? Personligt mener jeg, at man som nybagte forældre, bør få nogle helt andre, udeforstående og objektive mennesker til at navngive sine børn. Det er min erfaring, at folk som er gravide eller lige har fået et barn, er dybt forvirrede og følelsesladede, hvilket bare ikke er optimalt, når man skal navngive sit barn.

Jeg har selv hægt på ”Brus” hele mit snart 17 år lange liv, og havde det ikke været for min mor, havde jeg også haft ”Magdalene” at slæbe rundt på. For leden dag zappede i et stillestående øjeblik forbi ”De Unge Mødre”, hvor en pige havde bestemt, at kalde sin datter Sicilaia Helle Victoria. Jeg går ind for personlig frihed, men jeg synes så også, at staten bør give støtte, når man senere i livet får brug for at konsultere en numerolog!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar