Livet er hvad man gør det til

HUSK! følge os og kommentere på vores blogge så vi kan få en debat igang om det vi skriver om - alt hvad du har brug for er en Gmail eller Twitter f.eks. Tak :-)
Livet er hvad man gør det til! -
http://www.flickr.com/photos/christian-kjaer/

søndag den 28. november 2010

Halfdan har Samfundsfag og er morgentræt.


Halfdan undskylder for inaktivitet i weekenden.
Vi har samfundsfag.. faktisk lige nu, så undskyld til min lærer for at opdatere bloggen. Men mon jeg ikke lige kan få øjenkontakt med hende et par gange, sige noget lommefilosofi og kigge lidt i teksten, så skulle der vidst gerne være rig mulighed for at skrive løs...

I samfundsfag skulle vi læse et par politiske blog, og eftersom min gruppe havde om Venstre skulle vi læse en blog fra Venstre og så kommentere på den. Normalt er jeg faktisk ikke særlig fjendsk overfor venstre - faktisk er jeg i takt med at jeg er blevet ældre blevet mere og mere liberal. Havde du spurgt mig hvor jeg stod for 2 år siden havde jeg formentlig svaret SF!
Men nu er jeg så blevet meget mere liberal. Problemet er bare at jeg ikke ''finder mig selv'' i nogle af partierne - og fanme om jeg gider stemme på noget som jeg går ''delvist'' indfor! Hvad fanen er det for noget vi har lært os selv - ''at delvist indfor er fuldstændig enig''. NEJ! Og rolig, jeg melder mig ikke ud af dansk politik, og det kan da også være jeg godt vil stemme når jeg engang får stemmeret. Men det skal dælme være for et parti jeg er mere end ''delvist enig'' omkring! Om ikke andet skal jeg da lave mit eget parti! Jeg siger ikke dette er min drøm, jeg siger heller ikke at ''være politiker'' fanger mig - men min handling til at gøre noget, vægter højere end at stemme på noget jeg er delvist enig omkring!

Nå ''lille'' sidespring.
Vi skulle så læse denne blog : http://blog.politiken.dk/ellen/2010/08/04/24-4-%E2%80%93-ikke-pa-vilkar/
Hvilket er det værste jeg længe....
(Tryk ''Læs mere'' for at læse videre om Halfdans Samfundsfags time)
har læst, hun står og forsvare at V og K ikke vil have 28 års regel som DF har lavet et forslag om, og at DF ikke får sin mening.
Hmm.. denne blog er skrevet tilbage i August - og nu står vi i November med Pointsystem! - ej det kan jeg da godt se! DF får da slet ikke sin vilje!! (Ironi kan være brugt)

Her var hvad jeg kommenterede '' Du sætter foden i ved 24+4.. flot.
I de sidste 9 år har DU og det ''ikke-liberale'' Venstre støttet DF og deres sindsyge politiske krav. Og en blind man kan da se at V og K makker ret som aldrig før.
Det må være pinligt at være fra dette parti..
Nu er den her blog skrevet tilbage i August så nu er der kommet andre boller på suppen.
Et pointsystem er kommet til, flot, flot! Og i makked ikke ret?
Og du skrev at du ikke ville gå med til en 28 års regel, og at V og K i helhed gør det samme! 
Jamen søde ellen, hvorfor dælen siger i så OK for det pointsystem vi har idag?
Du fylder jo os med kridt hvide politiske løgne.''

Okay.. det er måske lidt af et surt opstød fra en teenager der er morgentræt. Men jeg vil gerne have jer til at tænke over det..

''Henrik Stæhr'' kommentere b.la. : 
''Ja, ja det er jo meget godt Ellen, men når Finansloven skal på plads igen siger Pia; "Jeg vil Ha´!" Sådan har det været i 10 år (og V har ikke holdt deres hovéren derover tilbage!), og sådan bliver det så længe VK ikke gider føre reele politiske forhandlinger (læs: brede forlig), men hjernetomt støtter sig til blokpolitikken og DF´s Antiglobalisering/Islamofob/Anti-EU mandater.

Hvor blev det liberale V af ?

Nå ja, det forsvandt i glæden over at kunne læne sig tilbage og bare kalde på Pia (der iøvrigt stadigvæk ikke er stueren) når noget skal gennemføres.

Kan iøvrigt ikke lade være med at tænke på, om ikke dette indlæg kommer fordi de "rigtige" liberale i V seriøst lurer på om ikke der er en liberal fremtid i Liberal Alliance, nu der så tydeligvis ikke er nogen i V ?''

Læs bloggen og giv din mening til kende hvis du er uenig/enig med mig.

Hav en super god dag med masser af dejlig sne! :-)

1 kommentar:

  1. Godt skrevet Halfdan!...Er helt enig med dig!
    Dog ikke så liberal, men enig med teksten her:-)

    SvarSlet