Livet er hvad man gør det til

HUSK! følge os og kommentere på vores blogge så vi kan få en debat igang om det vi skriver om - alt hvad du har brug for er en Gmail eller Twitter f.eks. Tak :-)
Livet er hvad man gør det til! -
http://www.flickr.com/photos/christian-kjaer/

tirsdag den 23. november 2010

Gæsteblogger, blogger eller blotter?


Før jeg begynder her, er jeg nødt til at komme med en confession. Jeg snakkede med en ven i eftermiddags, som grinede meget, da jeg fortalte ham det. Indtil i morges, vidste jeg faktisk ikke at man som almindelig dødelig, kunne blogge. Jeg var overbevist om, at blogging var forbeholdt anorektikere og kendistyper. Ja, jeg har sågar engang læst en blog af Dan Rachlin, don’t go there!
Og da nåede jeg da også til et punkt i mit liv, hvor jeg var overbevist om, at jeg da selv måtte kunne gøre det bedre. Jeg vidste bare ikke at jeg havde muligheden. Så min lykke var gjort, da jeg fik lov til at lege gæsteblogger på Beverly Hills, min hjertelige tak går ud til de tre medejende herrer.  
Da skoledagen endelig lakkede mod enden, fik jeg af den kære Benedicte, brugernavn og adgangkode til bloggen. Men hvad betød det nu? Var jeg så blogger? Og hvad kunne jeg blogge om? Hvad er reglerne, hvor er retningslinjerne? Jeg kunne ikke finde nogen, så jeg besluttede mig for at lave lidt research. Om jeg begriber hvordan jeg kan have undgået at vide, at man kunne blogge. Det er jo helt ufattelig mange blogs derude på det store World Wide Web, nogle ganske underholdende(igen, Dan Rachlin go home!). Hvad jeg dog også opdagede, var hvor hudløst ærlige nogen vælger at være, når de kan kamuflere sig bag en blog. Alt fra vældig udfordrende billeder til detaljerede beretninger om drukture og ekskærester for at slutte af med dybt deprimerende barndomshistorier. Der sidder man så, og føler at man har fået bare en smule for meget indsigt. Og det er så her, jeg ikke kan lade være med at tænke ved mig selv, hvor går grænsen? Hvornår går man fra at være blogger til at være blotter?
For nu ikke at lyde som en sur gammel hattedame, vil jeg slutte af med et link, som jeg synes er ret sjovt og underholdende, helt klart Tirsdagsguf! 
http://www.youtube.com/watch?v=EhKRir7lAgE

1 kommentar: