Livet er hvad man gør det til

HUSK! følge os og kommentere på vores blogge så vi kan få en debat igang om det vi skriver om - alt hvad du har brug for er en Gmail eller Twitter f.eks. Tak :-)
Livet er hvad man gør det til! -
http://www.flickr.com/photos/christian-kjaer/

tirsdag den 23. november 2010

Virale reklamer is fucking great!



Jeg faldt lige over denne Virale reklame fra Nordmandsland som jeg syntes var ret fed, og den skal jeg da dele med jer!
Og hvis i ikke ved hvad ''Virale reklamer'' er, så vil jeg lige prøve at ridse grundtrækkende op.

For det første er Viral marketing typisk en reklamefilm, spil eller billeder.

Der er sikkert mange der kender den berømte viral reklame ''Will it blend'' Blendtec. Det var ham manden der gjorde forargede folk ved at blende alt fra iPhone til golfkøller - og når ja, så gjorde han også folk blinde med hans be-bleget tænder..
Han fik kæmpe omtale - for han blendede jo de mest sindsyge ting! Hvem ville købe en iPad og derefter blende den?!
Men Blendtec fik hurtigt MEGET omtale - og idag bliver der faktisk lavet smoothie på en blendtec blender i Vejen Idrætscenter ved siden af Gymnasiet (Kunne være man skulle lave en blog om smoothie?)

Virale reklamer er den moderne
''mund-til-mund'' kommunikation - reklamerne florere hurtigt på sociale internet hjemmesider - et godt eksempel på det er at jeg jo sidder og blogger om det nu! ;-)

''Det siges, at en tilfreds kunde i gennemsnit fortæller tre personer om et produkt, som han eller hun kan lide. Derimod fortælles historier om dårlige kundeoplevelser typisk 11 gange. Viral marketing beskriver og udnytter netop denne naturlige menneskelige adfærd.''


Her er to rigtig spændende virale reklamer, jeg vil anbefale i lige tager jer den tid at kigge på dem :-)


http://www.youtube.com/watch?v=dTpsNjelENk
Denne reklame er fra mærke;Quicksilver. De surfer på søerne i det indre København - men det er ikke en helt almindelig måde de surfer på...

http://www.youtube.com/watch?v=b5JkyrzvZOE
Og her en reklame fra HP - jeg skal ihvertfald ud og investere i 5 nye printere så jeg kan lave det samme show!

Håber i nyder sneen og; God aften! :-)

- Halfdan

Ingen kommentarer:

Send en kommentar